Marvelin Black Panther on kerännyt hurjat trailerilukemat – kääntyvätkö katselukerrat myös teatterimenestykseksi?

Black Panther on elokuva, johon tarvitaan tietynlaista visuaalista ilmettä. Se vie katsojat aivan uuteen paikkaan, Wakandan viidakkoon. Marvel-fanit eivät ole vielä nähneet tätä afrikkalaista maata.

14.6.2017 18:39

Black Panther on yksi odotetuimmista leffoista ensi vuonna. Elokuvan traileria katsottiin noin 90 miljoonaa kertaa ensimmäisen 24 tunnin aikana. Se on hurja lukema se.

Black Pantherin
traileri ei kuitenkaan riko ennätyksiä, kärkeä pitää Thor: Ragnarokin traileri 136 miljoonalla katselukerralla, mutta pieksi se kuitenkin esimerkiksi Captain America: Civil Warin ja kaksi viimeisintä Star Wars -elokuvaa.

Katselukerrat eivät tietenkään korreloi teatterimenestyksen kanssa. Hyvään menestykseen viittaa kuitenkin pari muutakin seikkaa.

Black Panther on Marvel Cinematic Universen 18. elokuva. Sen ensi-iltapäivä on helmikuussa. Helmikuinen avaus on aikaisemmin kielinyt floppileffasta, mutta nykyään asiat ovat toisin. Vuoden 2014 jälkeen elokuvat kuten Lego Elokuva, Fifty Shades of Grey, Deadpool ja Lego Batman elokuva osoittavat, että helmikuu on aivan yhtä hyvää kuukausi kuin muutkin.

Deadpool
hallitsee helmikuun listaa 132 miljoonan dollarin avauksellaan.

Katsojakunta on myös muuttunut. Siitä kertovat Wonder Womanin, naissupersankarileffan menestys sekä Fast & Furious -sarjan sekalaiset etniset taustat omaava ”perhe”. Elokuvat eivät ole enää amerikkalaisten omaisuutta, vaan menestystarinoita voidaan nykyään tehdä missä maailmankolkassa tahansa.

Aika kertoo, kuinka korkealle Black Panther tulee nousemaan.

Lähde: Cinema Blend

Lisää luettavaa