Jurassic World Rebirth keräsi avausviikolla 322,5 miljoonaa dollaria, joista 147,8 miljoonaa tuli Yhdysvalloista ja 174,7 miljoonaa kansainvälisiltä markkinoilta.
Kyseessä on vuoden paras viiden päivän tulos ja Jurassic-elokuvasarjan toiseksi paras avaus heti Jurassic Worldin (2015) jälkeen.
Elokuvan menestyksen taustalla on useita tekijöitä.
Uusi näyttelijäkaarti ja uudet hahmot: Franchise uudistui täysin, ja pääroolissa nähdään mm. Scarlett Johansson, mikä toi sarjaan uutta kiinnostusta.
Markkinointikampanja: Universal markkinoi elokuvaa näyttävästi ja laajasti, mm. suurissa urheilutapahtumissa. Elokuvaan liittyviä oheisohjelmia ja -trailereita pyöritettiin suosituissa tv-ohjelmissa ja tapahtumissa.
Etelä-Koreassa nähtiin jättimäinen 3D-T-Rex-pää ja Ranskassa mainosjulisteet Stade de France -urheilustadionilla. Näyttelijät kiersivät promoamassa elokuvaa maailman suurimmissa kaupungeissa.
Jurassic-elokuvilla on puolellaan myös franchisen voima. Kaikki tietävät konseptin ja se vetoaa laajasti perheisiin, sekä kansainväliseen yleisöön. Jurassic-elokuvan maine ”kesäelokuvana” on myös eräänlainen vetovoimatekijä.
Uudessa elokuvassa dinosaurukset lähes kadonneet ja niitä löytyy vain päiväntasaajan saarilta. Juoni seuraa palkkasoturiryhmää ja haaksirikkoutunutta perhettä, jotka yrittävät hyödyntää jättidinon verta uuden lääkkeen kehittämiseen. Juonipaljastus: kaikki menee pieleen ja dinosaurukset pääsevät irti.
Lähde: Deadline