Yhdysvaltalainen kaapelikanava MSNBC vaihtaa nimensä muotoon MS NOW.
Nimenvaihdos liittyy yritysjärjestelyyn, jossa emoyhtiö Comcast perusti uuden Versant-yhtiön. Sen alle siirretään suurin osa NBCUniversalin kaapelikanavista, kuten CNBC, USA, E! ja Syfy.
MS NOW on lyhenne sanoista ”My Source for News, Opinion and the World”. Samalla entinen riikinkukkologo uusitaan. Syynä tähän on tiettävästi se, että NBC kieltäytyi samasta graafisesta ilmeestä ja tunnuksista uuden yhtiön kanssa.
MSNBC:n toimittajan Rachel Maddowin mukaan kyseessä ole vain yritystason muutos, vaan kanavan tavoitteena on asemoida itsensä NBC:n kilpailijaksi.
Lue myös: Warner Bros. Discovery pamautti kaikkien aikojen ennätysvuoden
Lue myös: Warner Bros. Discoverylla puhaltavat uudet tuulet: yhtiö jaetaan kahtia
MSNBC:n johtaja Rebecca Kutler kommentoi muutosta tiedotteessaan:
”NBCUniversal päätti, että brändimme tarvitsee uuden, erillisen identiteetin. Päätös antaa meille mahdollisuuden kulkea omaa polkuamme ja korostaa itsenäisyyttämme, rakentaessamme omaa modernia uutistoimintaa”.
”Tuleva menestyksemme ei ole sidottu NBC-perheeseen, eikä ole riipuvainen siitä, että käytämme riikinkukkoa osana identiteettiämme”.
Uusi logo paljastettiin hiljattain. MS NOW -tekstin lisäksi logossa on punainen ja valkoinen lippu sinisellä taustalla.
Lähde: Comingsoon
Lue myös: Tilaa Episodin uutiskirje ja tiedät mitä katsoa! Nappaa katseluvinkit suoraan sähköpostiin tästä.