Netflixin uusi, mainoksia sisältävä $6,99 maksava tilausmalli otettiin käyttöön viime kuussa Yhdysvalloissa ja joillain muillakin markkina-alueilla.
Lisäpalvelun menestystä on vielä täydellisesti vaikea arvioida, mutta tässä vaiheessa ei hyvältä näytä. Analytiikkayhtiö Antennan mukaan vain 9 % uusista tilaajista valitsi mainoksia sisältävän paketin. Kaikista Netflix -tilaajista 0,2 % on tällä hetkellä päätynyt kyseiseen vaihtoehtoon.
Vastaava palvelu on Yhdysvalloissa käytössä muillakin suoratoistopalveluilla. HBO Max otti viime vuoden kesäkuussa käyttöönsä mainoksia sisältävän tilausmuodon hintaan $9,99. Ensimmäisen kuukauden jälkeen noin 15 % uusista tilaajista valitsi sen. Disney Plussan vastaavan palvelun hinta on $7,99.
Netflix on markkinoinut pitkään itseään mainosvapaana palveluna, jossa ohjelmia voi katsoa ilman keskeytyksiä. Alkuvuoden tappiollinen tulos, sekä talouslaman pelko on kuitenkin pakottanut sen pakittamaan periaatteestaan ja muuttamaan palveluvalikoimaansa.
Lue myös: Netflix houkuttelee uusia tilaajia – Köyhän ei kannata ostaa halpaa
Lähde: IndieWire.