Hollywood-matematiikka on erikoista. Se menee kutakuinkin niin, että lasketaan budjetti plus noin sadan miljoonan dollarin markkinointi yhteen, jonka jälkeen summa kerrotaan 2,5:llä, tai noin kolmella, mikäli elokuva ei menesty USA:ssa. Saatu tulos merkitsee omilleen pääsemistä.
Studiot eivät tietenkään saa sataa prosenttia lipputuloista, joten matematiikka on muuttuvaista.
Lue myös: Mikä on paras Mission: Impossible -leffa? Entä huonoin? Tässä yksi näkemys aiheesta
Toki tässä luvussa on kyse vain lippukassatuloista, eikä Hollywood-matematiikkaan ympätä mukaan fyysisten kauppaa, digituloja tai oheistuotteita ynnä muuta sellaista.
Tässä vaiheessa myös sellaiset elokuvat, jotka ovat saattaneet flopata lippukassoilla, saattavat alkaa tuottamaan tulosta.
Tiesittekö, että esimerkiksi ensimmäinen Mission: Impossible vuodelta 1996 tuottaa edelleen noin kymmenen miljoonaa dollaria vuodessa?
Tämän takia ei haittaa, vaikka kaksi viimeisintä Mission: Impossiblea, The Dead Reckoning ja The Final Reckoning, eivät tienaa omiaan takaisin lippukassoilla, koska ne tulevat tienaamaan studiolle vielä pitkään ilmestymisvuotensa jälkeen.
Mission: Impossiblet toimivat myös Paramountin striimipalvelu Paramount Plussan sisäänheittotuotteina, joten studio saa tuloja myös sieltä.
Lue myös: Lilo & Stitch ja Mission: Impossible rikkoivat ennätyksiä USA:n lippukassoilla
Pitää myös muistaa, ettei Paramount ole rahoittanut elokuvaa yksin. Mukana ovat myös Skydance Media ja New Republic Pictures, joten potentiaaliset alkupään tappiot jaetaan kolmeen pekkaan.
Lähde: Collider
Lue myös: Tilaa Episodin uutiskirje ja tiedät mitä katsoa! Nappaa katseluvinkit suoraan sähköpostiin tästä.