Suoratoistomarkkinat kasvoivat Kaakkois-Aasiassa merkittävästi vuoden 2025 toisella neljänneksellä (Q2).
Käyttämämäärä kasvoi 1,5 miljoonalla (netto), joka on lähes kaksi kertaa enemmän kuin ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Kasvun takana olivat erityisesti Netflix, Viu ja iQIYI, jotka vetivät yli 60 % uusista tilaajista.
Netflix säilytti alueen markkinajohtajuuden 12,8 miljoonalla tilaajalla kaikilla viidellä avainmarkkinalla (Indonesia, Malesia, Filippiinit, Singapore ja Thaimaa). Viu- ja iQIYI-palvelut kasvoivat nopeasti etenkin Indonesiassa ja Thaimaassa – tukena malesialaiset ja indonesialaiset alkuperäissisällöt.
Lue myös: Suomalainen dystooppinen fantasiatrilleri voitti pääpalkinnon Etelä-Koreassa
Lue myös: Alien-tähden uusi tieteisjännäri sai julkaisupäivän – Ohjaajana Etelä-Korean velho
Indonesiassa Vidio säilytti kärkipaikkansa 5 miljoonalla maksavalla tilaajalla, kiitos urheilusisältöjen, paikallisten alkuperäissarjojen ja hankintojen. Thaimaassa True ID:llä on yhä suurin tilaajakanta, vaikka kasvu hidastui. Netflixin osuus oli 43 %. Disney Plus kasvoi Filippiineillä kohdennettujen kampanjoiden ja suosituilla brändien voimalla.
Viisi alustaa (Netflix, Viu, Vidio, iQIYI ja WeTV) muodostivat yli 85 % kaikesta katselusta. Yhteensä katseluaika kaikilla päätelaitealustoilla ylitti 3,1 miljardia tuntia Q2:n aikana viidellä päämarkkinalla.
Sisällöissä dominoivat korealaiset draamasarjat ja elokuvat. Niiden osuus oli 35 % Kaakkois-Aasian katseluajasta.
Lähde: Deadline