Mainokset tulevat Netflixiin aikaisemmin – alun perin piti saapua vasta ensi vuonna

Netflix pyrkii myös välttämään katsojan ärsyttämistä.

4.9.2022 22:45

Netflix aikoo tuoda palveluunsa mainoksilla tuetun asiakkuuden. Alun perin käyttöönoton piti tapahtua vuoden 2023 alkupuolella, mutta nyt näyttää siltä, ​​että muutos tapahtuu aikaisemmin.

Netflix tekee mainosten tuomisessa palveluun yhteistyötä Microsoftin kanssa. Screen Crushin mukaan Netflix tienaa mainossopimuksella Microsoftin kanssa 65 dollaria tuhatta näyttökertaa kohden.

Suoratoistomainoksista maksetaan yleisesti keskimäärin noin 20 dollaria tuhatta näyttökertaa kohden, joten Netflix näyttää tienaavan mainoksistaan tavallista paremmin. Netflixillä on myös miljoonaluokan sopimuksia mainostoimistojen kanssa.

Paljonko mainosrahoitteinen asiakkuus sitten maksaa itse asiakkaalle? Toistaiseksi tästä ei ole virallista tietoa.

Netflix arvelee uuden jäsenyystason saavan puoli miljoonaa asiakasta heti sen saavuttua, ja mainokset ovat näillä näkymin tulossa Netflixiin marraskuussa.

Mainoksia ei kohdisteta tarkasti katsojaan, vaan kohdennus on jollain tavalla löyhempää. Screen Crush vertaa sitä Yhdysvaltain kaapelitelevision kaltaiseen kohdentamiseen. Järjestelmä myös estää saman mainoksen näkymisen yhä uudelleen ja uudelleen, joka nostanee katsojan ärsyyntymiskynnystä.

Lähde: Screen Crush