Cannes-voittajan inspiroinut tekijä moittii elokuvan lesboseksiä kylmäksi pornoksi

La vie d’Adele (englanniksi Blue Is the Warmest Colour) voitti Cannesin elokuvajuhlien pääpalkinnon, Kultaisen palmun, mutta ei silti tyydyttänyt kaikkia osapuolia. Julie Maroh, elokuvan pohjanaan käyttämän alkuperäissarjakuvan tekijä moittii elokuvan lesboseksiä epäaidoksi.

Blogissaan elokuvaan kantaa ottanut Maroh hyväksyy, että elokuvan graafiset seksikohtaukset ovat osa ohjaaja-käsikirjoittaja Abdellatif Kechichen näkemystä tarinasta, eikä lyttää kohtauksia siksi, että ne poikkeavat alkuperäismateriaalin esitystavasta.

Maroh ei tiedä, millaisia lähteitä elokuvan valmisteluissa on käytetty, mutta hänen mielestään paljon puhuttavista kohtauksista kuitenkin uupui yksi tärkeä osa: lesbot. Marohin mielestä elokuvan seksikohtaukset muistuttavat enemmän kylmää pornoa ja mukalesboilua kuin kahden naisen välistä todellista huumaa.

Omaa kantaansa aiheeseen pääsee pohtimaan tänä syksynä, kun Blue Is the Warmest Colour saapuu Suomen valkokankaille.

Lähde: The Playlist

(Episodi/JSV)