Wall Streetillä työstentelevä media-analyytikko Doug Cruetz analysoi, miksi Solo: A Star Wars Story floppasi. Jopa niin pahasti, että se on tekemässä roimat tappiot.
Erinäisiä syitä on arveltu olevan useampia, mutta analyytikko päätyi yhteen asiaan, joka vaikutti hänen mielestään eniten. Se oli elokuvan markkinointikampanja.
Han Solo -elokokuvan markkinointikampanja alkoi hyvin myöhään. Ensimmäisen kerran elokuvasta nähtiin materiaalia vasta helmikuussa Super Bowlin yhteydessä. Disney teki myös kyseenalaisen päätöksen piilotella elokuvan tähteä Alden Ehrenreichia markkinoinnin alkuvaiheessa.
Disneyn alaisuudessa Star Wars -elokuvilla on ollut normaalisti paljon pidempi markkinointikampanja – kahdeksan kuukautta, jonka aikana on luotu tasaiseti kasvavaa hypeä elokuvaa kohtaan. Näin ei ollut Solon kohdalla.
Elokuvasta pitäneiden täytyy nyt huolehtia siitä, saako se jatko-osaa laisinkaan.
Lähde: Screen Rant