House of the Dragonin mainostamiseen käytettiin massiivinen summa – HBO:n historian suurin markkinointikampanja

Sarja saa ensi-iltansa Suomessa 22. elokuuta.

21.8.2022 11:00

HBO ei ole säästellyt markkinoidessaan juuri alkavaa House of the Dragon -sarjaansa.

Deadline-sivuston lähteiden mukaan Game of Thronesin spin-off-sarjalla on HBO:n historian suurin markkinointikampanja, johon on käytetty yli 100 miljoonaa dollaria.

HBO:n omistavan Warner Bros. Discoveryn toimitusjohtajan David Zaslavin mukaan kampanja on tavoittanut pelkästään Yhdysvalloissa 130 miljoonaa ihmistä.

Pia Barlow, HBO:n alkuperäistuotantojen markkinoinnin varatoimitusjohtaja (EVP), kertoi kampanjan tarkoituksena olleen innostaa sekä uusia faneja että vanhoja Game of Thronesin faneja. Kohderyhmä oli miehet ja naiset ikäluokassa 18-54.

House of the Dragon saa ensi-iltansa Suomessa HBO Maxissa 22. elokuuta.

Katso sarjan traileri alta.

Lähde: Deadline

Lisää luettavaa