Kannatti käyttää säästöt – sivun kokoisen mainostilan ostanut Die Hard -fani sai kutsun Hollywoodista

17.12.2015 12:04

Losangelesilainen käsikirjoittaja ja Die Hard -fani Eric D. Wilkinson käytti aiemmin tänä vuonna useita tuhansia dollareita ostaakseen kokosivun mainoksen The Hollywood Reporter -lehdessä. Tilan Wilkinson käytti myydäkseen ideansa uuteen Die Hard -elokuvaan Bruce Willisille, tuottaja Lorenzo di Bonaventuralle ja ohjaaja Len Wisemanille.

Kyseiset herrat eivät ehkä – ainakaan vielä – tarttuneet pitchaukseen, mutta Wilkinsonin kirje sai aikaan sen, että toimintaelokuvia tuottava Avi Lerner (The Expendables, Olympus Has Fallen) otti käsikirjoittajaan yhteyttä pyytäen tätä lähettämään lisää materiaalia.

Wilkinson ja tämän käsikirjoittajapartneri Richard Schenkman ovat yhteydenoton jälkeen myyneet The Devil -nimisen käsikirjoituksensa Lernerin Millennium Filmsin kanssa toimivalle tuotantoyhtiölle. Elokuva kertoo myyttisestä lentävästä olennosta, jonka sanotaan terrorisoineen eteläisen New Jerseyn asukkaita jo vuosisatojen ajan.

Wilkinsonin Die Hard -idea oli pistää John McClane vankilaan lavastettuna rikoksesta, jonka tämä olisi tehnyt ollessaan töissä kyttänä New Yorkissa. Terroristeja ja tappajia täynnä olevassa vankilassa syttyy kuitenkin kapina, joka uhkaa koko Yhdysvaltoja ja jonka ainoastaan McClane voi pysäyttää.

”Toiveenani oli mainoksen osoittavan minun olevan luova henkilö, jolla on hyviä ideoita, jotka tavoittavat ihmisiä. Ehdottomasti tämä puhelu, joka johti tähän lopputulokseen, oli toiseksi paras skenaario”, Wilkinson sanoo tapahtuneesta.

Yippee ki-yay, Wilkinson, yippee ki-yay.

Lähde: The Guardian

(Episodi/ML)

Lisää luettavaa