Ei niinkään yllättäen Barbie-tuotteiden ostointo on kasvanut koko Euroopassa Greta Gerwigin elokuvailmiön takia.
Hintavertailupalvelu Hintaoppaan mukaan Barbie-tuotteiden suosio on viimeisen puolen vuoden aikana (1.2 – 31.7.2023) kasvanut huimat 495 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Ruotsissa kasvua on tapahtunut 227 ja Norjassa 68 prosenttia.
Ranska on päässy tlähes Suomen lukemiin. Siellä Barbieita on ostettu 475 prosenttia enemmän viime vuoteen verrattuna.
Ostointo näkyy myös hinnoissa. Barbie-tuotteiden hinnat ovat nousseet keskimäärin 11 prosenttia Suomessa. Ruotsissa nousua on tapahtunut 14 ja Norjassa 24 prosentin verran.
Lelujätti Mattel on varmasti tyytyväinen pian miljardin dollarin rajan lippukassoilla rikkovaan elokuvaansa.
Barbie pyörii parhaillaan elokuvateattereissa. Alla traileri.