Netflix haluaa Oscar-huomiota – käytti 12,5 miljoonaa dollaria kehuttuun uutuuselokuvaan

Erinomaisten näyttelijöiden täyttämä elokuva herätti tarjouskilpailun, jonka striimausjätti voitti hulppealla summallaan.

31.1.2017 17:00

Netflix on ostanut Sundance-leffafestareilla ylistetyn Mudbound-elokuvan 12,5 miljoonalla dollarilla. Kyseessä on tämän vuoden Sundancen isoin diili.

Hilary Jordanin romaaniin perustuva elokuva kertoo kahdesta perheestä, jotka omin tavoin yrittävät selviytyä toisen maailmansodan jälkeisessä USA:n etelävaltioissa. Elokuvan on ohjannut Pariah ja Bessie -elokuvista tunnettu Dee Rees, joka on adaptoinut romaanin yhdessä Virgil Williamsin kanssa.

Mudboundin pääosissa nähdään Carey Mulligan, Jason Clarke, Jason Mitchell, Mary J. Blige, Rob Morgan, Garrett Hedlund ja Jonathan Banks.

Myös Amazon sijoitti festareille isosti hankkimalla Michael Showalterin (Wet Hot American Summer, They Came Together) ohjaaman The Big Sick -elokuvan 12 miljoonalla dollarilla.

Lähde: Deadline

 

Lisää luettavaa