The Flash -elokuvan juhannus: levisi miljoonille katsojille nettiin, lipputulot laskivat tylysti

Uutuuselokuva The Flash ehdittiin käynnistää lähes kaksi miljoonaa kertaa, ennen kuin se vedettiin palvelusta alas.

26.6.2023 20:31

Nykymuotoisen DC:n leffauniversumin joutsenlauluna toimiva The Flash on ollut julkaisustaan asti pahassa pinteessä.

Leffaa suitsutettiin studion parhaimmistoon kuuluvana: multiversumia, pääsiäismunia ja syvällinen, tunteisiin vetoava tarina. Kaiken kukkuraksi mukana olisi ensi kertaa 30 vuoteen Michael Keaton Lepakkomiehen roolissa – ja paljon muuta!

Katsojat eivät ”hypestä” huolimatta ole löytäneet paikalle.

Ensimmäinen viikko floppasi Yhdysvalloissa pahasti, kun The Flash keräsi hädin tuskin 55 miljoonan dollarin lipputulot. Juhannusviikon loppuun mennessä luku on noussut Yhdysvalloissa 87 miljoonaan dollariin, ja yhteensä ympäri maailmaa vasta 210 miljoonaa dollariin. Lippujen myyntitahti laskee koko ajan.

Numerot ovat kitkeriä teokselle, jonka tekeminen maksoi arviolta 220 miljoonaa dollaria ja päälle vielä markkinointikulut. Ikävyydet eivät silti jääneet siihen.

Lunta tuli tupaa nimittäin lisää viime viikonloppuna, kun The Flash -elokuva julkaistiin kokonaisuudessaan Twitter-palveluun yhtenä kokonaisena videopötkönä. Ennen kuin video vedettiin alas, kahdeksan tuntia julkaisunsa jälkeen, oli elokuvan käynnistetty 1,7 miljoonaa kertaa.

Elokuvan epäonnistumisen syiksi on spekuloitu päätähti Ezra Millerin henkilökohtaisen elämän kohuja, katsojien kyllästymistä DC:n elokuvien vaihtelevaan tasoon (tai supersankarielokuviin yleensä) ja DC:n elokuvauniversumin tulevaa uutta suuntaa, jonka johdosta The Flash saatetaan nähdä merkityksettömänä.

DC nollaa Zack Snyderin aloittaman aikakauden elokuvat, joita alettiin tehdä vuodesta 2013 alkaen. Uuden suunnan kapteeneina toimivat James Gunn ja Peter Safranin, joilla on The Flash -elokuvan epäonnistumisen jälkeen todennäköisesti entistä suuremmat paineet onnistua.

Episodin arviossa The Flash sai neljä tähteä.

Lisää luettavaa