Mitä ihmettä Valio on lisännyt maitoon? Uusi Tuntematon sotilas -oheistuote on ehkä hämmentävin tähän asti

Osa Valion maitotölkeistä muuttuu lisätyn todellisuuden (Augmented Reality, eli AR) alustoiksi Tuntematon sotilas -elokuvan sisällöllä.

5.10.2017 13:15

Uuden Tuntemattoman sotilaan oheistuotteet ovat saaneet aikaan viime aikoina runsaasti keskustelua. Tiskiharjat ja muut siivousvälineet osoittivat monien mielestä huonoa arvostelukukyä.

Nyt Valio lanseeraa uuden oheistuotteen, joka takuuvarmasti herättää myös hämmennystä.

Kyseessä on elokuvan markkinointiviestintäkampanjan osa, jossa maitotölkkien mainospaikoissa oleva elokuvajulisteiden sarja herää eloon älypuhelimiin ladattavan applikaation avulla.

– Lisätty todellisuus on yksi markkinointiviestinnän megatrendeistä. Tämän ulottuvuuden käyttö on selkeässä kasvussa kaikkialla. On hienoa, että juuri Tuntematon sotilas hyödyntää AR-teknologian mahdollisuuksia omassa kampanjassaan, AR-yritys Arilynin luova johtaja Otso Kähönen sanoo tiedotteessa.

Valio on Veikkauksen ja Lähi-Tapiolan lisäksi yksi elokuvan pääyhteistyökumppaneista.

– Valion maitotölkit ovat erityinen mainospaikka. Lisätyn todellisuuden hyödyntäminen on Tuntemattoman markkinoinnissa hyvin luonnollista, sillä meillä on paljon sisältöä, joka sopii myös tällä tavalla esittelemään tätä ainutlaatuista elokuvaa, markkinoinnista vastaavan Hasan & Partnersin luova johtaja Eka Ruola toteaa.

Kampanja alkaa lokakuussa, jolloin maitotölkit avaavat portit lyhyisiin otteisiin elokuvasta, elokuvan making of -materiaaleihin ja tilauskanavaan, josta voi varata oman lippunsa.

– Elokuvaohjaajana mietin aina mahdollisimman hyvää katsojakokemusta elokuvateatterissa. On ollut hyvin mielenkiintoista nähdä, miten uudet teknologiat tekevät elokuvien markkinoinnista monimuotoisempaa, ohjaaja Aku Louhimies sanoo tiedotteessa.

Mitä tekemistä lisätyllä todellisuudella tai maidolla on Tuntemattoman sotilaan kanssa, se on sitten toinen kysymys. Katso alta esittelyvideo.

Lisää luettavaa