The Times -julkaisun mukaan Bond-elokuvasarjaa halutaan viedä kevyempään ja camp-henkisempään suuntaan.
Toisin sanoen täysin eri suuntaan kuin mitä Daniel Craigin Bondit olivat.
Elokuvasarjan omistava Amazon on laskenut, että humoristinen ote poikisi meemejä ja tätä kautta Bond olisi helpompi myydä nuoremmalle sukupolvelle.
Osalle yleisöstä tämä voi olla kauhistus. Niin se oli myös Barbara Broccolille, jolla on edelleen taiteellinen kontrolli Bond-elokuviin.
Tilanne eskaloitui joulukuussa, jolloin Broccoli kommentoi Amazonin suunnitelmia: ”Nämä ihmiset ovat vit*n idiootteja!”.
Kaksi leiriä ovatkin ajautuneet törmäyskurssille erilaisten visioiden vuoksi. Broccoli haluaisi säilyttää Bondien taiteellisen tason. Amazonin visio näyttäisi olevan jotain muuta.
Lue myös: James Bond -elokuvien tulevaisuus kriisissä – ”Ei käsikirjoitusta, ei tarinaa, eikä uutta Bondia”
Käännös kevyempään suuntaan ei olisi Bond-historian ensimmäinen.
1970-luvulla alussa Roger Mooren tähdittämiä Bondeja ruuvattiin vitsikkäämpään ja itseironisempaan suuntaan. Pahikset ja vempeleet muuttuivat entistä mahtipontisemmiksi ja tarinat järjettömimmiksi. Uusi suunta vierotti niitä Bond-faneja, jotka olivat tottuneet 1960-luvun alun tylyyn meininkiin.
Tuolloin suunnanmuutoksella oli tosin Barbaran isän, Albert R. Broccolin tuki.
Edellinen Bond-elokuva 007 No Time To Die julkaistiin 2021. Nähtäväksi jää, aukeaako Bond-umpisolmu aivan hetkeen.
Lähde: Screen Rant
Lue myös: Tilaa Episodin uutiskirje ja tiedät mitä katsoa! Nappaa katseluvinkit suoraan sähköpostiin tästä.