Etsi
Ti Westin MaXXXine tuo takaisin Mia Gothin Maxine Minxin, mutta elokuva ei koskaan yllä edeltäjiensä tasolle. (Ikäraja K-16)
Alejandro Jodorowskyn pöhkö kauhutarina vuodelta 1989 on kuin LSD:llä käyvä maaginen teatteriesitys, jonka esiintyjät on kärrätty paikalle hullujenhuoneelta. (Ikäraja K-16)
Nolanin esikoinen ei ehkä ole samanlainen spektaakkeli kuin hänen tunnetummat työnsä, mutta mukavan vanhanaikainen jännäri on jo varhainen merkki materiaalinsa totaalisesti hallitsevan mestarin kädenjäljestä. (Ikäraja K-12)
Monkey Man on Dev Patelin yritteliäs ja määrätietoinen ensiohjaus miehestä, joka lähtee kostamaan perheensä kuolemaan. (K-16)
Luc Bessonin versio 101 dalmatialaisesta. Kukaan ei ole turvassa. (Ikäraja K-16)
Halina Reijn verinen Gen Z -kauhuilu on erinomaista viihdettä, jota kannattelevat upeat roolisuoritukset ja leikittelevä käsikirjoitus. Erityisesti Maria Bakalova ja Rachel Sennott loistavat. (Ikäraja K-16)
Old on M. Night Shyamalanin perinteinen sekametelisoppa, jossa ei juurikaan ole päätä eikä häntää, mutta se varmasti herättää keskustelua lopputekstien rullatessa.
Parasite-ohjaajan vuoden 2009 mestariteoksen myötä Suomenkin valkokankailla on nyt nähty hänestä arvostetun mestarin tehnyt draamajännärikolmikko.
Parasite-ohjaajan varhaisteos tekee paluun Suomen valkokankaille. Sitä osaa nyt katsoa eri tavalla, ja vuodet ovat tuoneet siihen vain lisää tasoja.
Kivenkova murhamysteeri on yksi vuoden parhaita elokuvia. Rian Johnson todistaa jälleen olevansa genre-elokuvien huippuohjaaja ja elokuva miellyttänee The Last Jedin faneja sekä vihaajia. Parasta antia ovat hieno näyttelijäkaarti ja Johnsonin kiehtova ja hauska käsikirjoitus.
Greta olisi tarvinnut lisää energiaa ja Isabelle Huppertia ollakseen viihdyttävä kokonaisuus. Huppertin loistavasta roolisuorituksesta huolimatta Neil Jordanin elokuva on turhan hajuton ja mauton ollakseen tuleva kulttiklassikko.
Lähes tunnistamaton Nicole Kidman loistaa rautaisen rikosdraaman pääosassa. Destroyer on täynnä naisenergiaa niin kameran edessä kuin takanakin todistaen, että rikos ja toiminta voivat olla naistenkin genrejä. Nyt naiset elokuviin!