Sisäpiirilähteet: Uutta Bond-elokuvaa harkittiin myytäväksi suoratoistopalvelulle tähtitieteellisellä summalla

Kauppoja ei tietojen mukaan ole kuitenkaan tulossa.

Varietyn mukaan Bond-elokuvien tuotantoyhtiö harkitsi jo kahdesti siirretyn 007 No Time to Dien julkaisua jossakin striimipalvelussa. Ja tietysti koska kyseessä on itse Bond, James Bond, kiinnostuneita varmasti olisi.

Varietyn mukaan MGM on menettänyt jopa 50 miljoonaa dollaria jatkuvien ensi-illan siirtojen vuoksi. ”Emme kommentoi huhuja. Elokuva ei ole kaupan. Elokuva on siirretty huhtikuuhun 2021, jotta teatterielämys säilyy mahdollisena”, MGM:ltä kommentoidaan.

Kuitenkin useiden Hollywoodin sisäpiirilähteiden mukaan tuotantoyhtiö MGM oli ”ainakin avoin” mahdollisuudelle myydä Bond johonkin palveluun. Ainakin Apple ja Netflix tiedustelivat elokuvan striimioikeuksien perään. Kukaan ei tiedä kuinka Bond-elokuvia luotsaavan Eonin Barbara Broccoli tai Michael G. Wilson suhtautuivat asiaan.

Summa, jota huhujen mukaan haettiin, oli noin 600 miljoonaa dollaria. Kyseessä oli kuitenkin niin iso summa, ettei mikään striimausjätti nähnyt kauppaa järkevänä. Vertailun vuoksi edellinen Bond-seikkailu 007 Spectre tuotti maailmanlaajuisesti noin 800 miljoonaa dollaria. Netflix satsasi toistaiseksi kalleimpaan elokuvaan, Martin Scorsesen The Irishmaniin, noin 160 miljoonaa dollaria.

Kaupassa olisi ollut Varietyn mukaan myös paljon ongelmia, joista merkittävin olisi ollut sponsorointi. Uudessa Bond-elokuvassa on jälleen lukuisia kaupallisia yhteistyökumppaneita, kuten Omega, Land Rover ja Heineken. Sponsorien rahallinen panos on niin suuri, että se nostaa väkisinkin mahdollisten kauppojen hintaa ja vaikuttaa mahdollisiin sopimuksiin.

Aiheeseen liittyvät elokuvat

Aiheeseen liittyvät jutut