Netflix tykittää taas aivan järjettömän summan omaan sisältöönsä tänä vuonna

Netflixillä menee kovaa, vaikka kovempaakin voisi mennä, sillä tilaajamäärät eivät lisääntyneet odotetusti.

Netflix paljasti juuri tämän vuoden strategiansa, eikä se varsinaisesti vaikuta siltä, että striimijätti olisi rauhoittumassa. Päinvastoin. Näyttää siltä, että Netflix suorastaan kiihdyttää kulutustaan koronan takia.

Netflix aikoo käyttää yli 17 miljardia dollaria sisältöön tänä vuonna.

– Vuoden 2020 tuotannot viivästyivät koronan takia ja siirtyivät tämän vuoden ohjelmistoon. Niitä nähdään etenkin vuoden jälkimmäisellä puoliskolla. Vuoden lopulla moni tuttu franchise tekee paluun, Netflixin tiedotteessa kerrotaan.

– Vaikka koronarokotetta jaetaan globaalisti epätasaisesti, olemme päässeet käynnistämään tuotannot kaikkialla muualla paitsi Brasiliassa ja Intiassa. Jos sama kehitys jatkuu, tulemme käyttämään yli 17 miljardia dollaria omaan sisältöön tänä vuonna.

Viime vuonna Netflix käytti 11,8 miljardia dollaria omaan tuotantoon. Vuonna 2019 summa oli 13,9 miljardia.

Vuoden ensimmäisellä kvartaalilla suosituimmiksi Netflix-tuotannoiksi ovat nousseet Firefly Lane (49 miljoonaa kotitaloutta katsoi sen ensimmäisten 28 päivän aikana), Cobra Kain kolmas kausi (45 milj.), Fate: The Winx Saga (57 milj.) ja Ginny & Georgia (52 milj.).

Elokuvapuolella suosituimmat olivat Outside the Wire (66 milj.), Yes Day (62 milj.), I Care A Lot (56 milj.) ja To All the Boys I’ve Loved Before (51 milj.).

Meksikolaissarja Who Killed Sara? keräsi pelkästään Meksikossa 55 miljoona katselukertaa. Espanjalainen Below Zero keräsi taas 47 miljoonaa kotitaloutta television ääreen ja eteläkorealainen Space Sweepers 26 miljoonaa katsojaa.

Ranskalaissarja Lupinia katsoi 76 miljoonaa kotitaloutta ensimmäisten 28 päivän aikana. Se oli Netflixin alkuvuoden suosituin uusi tuotanto.

Netflix sai neljä miljoonaa uutta asiakasta ensimmäisen kvartaalin aikana. Odotukset olivat kuudessa miljoonassa.

Lähde: Variety

Aiheeseen liittyvät jutut