Tutkimus paljastaa: iso osa DCEU:n Snyderverse-fanipoikaöyhötyksestä on peräisin maksetusta bottiverkostosta

Mielenkiintoinen juttu. Ihmismassoja on ohjailtu jonkin tahon toimesta.

WarnerMedia suoritti tutkimuksen, jossa tutkittiin Zack Snyderin oletetun faniporukan nettikäyttäytymistä ja erilaisia masinointiliikkeitä sosiaalisissa medioissa. Kävi ilmi, että isohko osa kaikesta some-tykittelystä on peräisin eri bottiverkoista.

Ostettua näkyvyyttä siis. Mutta kuka botit on valjastanut tähän tykittelyyn?

Rolling Stone -lehti on saanut raportit haltuunsa ja niiden mukaan vähintään 13 prosenttia kaikesta #snyderverse- ja Snyder Cut -liikenteestä on ostettua. Normaalisti vastaavissa masinoinneissa nähdään kolmesta viiteen prosenttia bottien aiheuttamaa kohinaa.

Kuinka suurilta osin siis bottien takana olevat tahot ovat johdatelleet näitä toksisia fanipoikia, jotka ovat muun muassa lähettäneet WarnerMedian pomoille tappouhkauksia ja kaikkea muuta häiriintynyttä tavaraa?

Alethea Group tutkii juuri tällaisia nettiin liittyviä asioita. Rolling Stone otti yhteyttä ja kysyi tarkemmin.

Forsnydercut.com-domainin omistaja, ja samalla #ReleaseTheSnyderCut-hashtagin masinoinut taho, on ollut erään nyt jo suljetun mainostoimiston töitä. MyAdGency-nimisen mainostoiminnon omisti Xavier Lannes -niminen mies, joka kutsuu itseään markkinointikonsultiksi.

MyAdGency on mainostanut tarjoavansa halpaa näkyvyyttä ja liikennettä nettisivuille.

ReleaseTheSnyderCut-hashtagi levisi yli miljoonan retwiitin verran maaliskuussa 2021, mutta heti kun HBO Max julkaisi Zack Snyder’s Justice Leaguen, määrä romahti vain 40 000 twiittiin. Eräs studiopomo kutsui pudotusta ”epäorgaaniseksi”.

Tsekkaa Rolling Stonen mielenkiintoinen artikkeli täältä.

Aiheeseen liittyvät elokuvat

Aiheeseen liittyvät jutut