Disney uudelleenorganisoi liiketoimintaansa – aikoo keskittyä jatkossa enemmän suoratoistamiseen

Muutoksen tuulet puhaltavat.

The Walt Disney Company on uudelleenorganisoimassa yritystään. Se haluaa suoremman yhteyden kuluttajaan, joten painopiste on muuttumassa siten, että suoratoistoon tarkoitettuun tuotantoon keskitytään jatkossa enemmän. Tämä ilmenee käytännön toimina ainakin siten, että perustettava uusi yksikkö ottaa hoteisiinsa sisällön levittämisen, mainosmyynnin ja Disney Plus -suoratoistopalvelun.

The Walt Disney Companyn toimitusjohtaja Bob Chapek sanoi haastattelussa, että strategian muutos ei ole suora seuraus koronaviruksesta. Pandemia on vain nopeuttanut pitkän tähtäimen suunnitelmia.

Cnet arvelee uudelleenorganisoinnista olevan sellaistakin hyötyä, että riippumatta siitä mille alustalle tuotanto on tarkoitettu, se voidaan nopeasti suunnitelmien muuttuessa kohdentaa haluttuun esitysympäristöön. Disney on jo harjoitellut tällaista toimintatapaa siirtäessään Hamiltonin teatterijulkaisusta suoratoistopalveluun. Myös Mulan koki saman kohtalon, ja samalla sen katsomiselle asetettiin kuukausimaksun ohelle mojova lisähinta. Viimeisin suoratoistopalveluun siirrettävä tuotanto on animaatioelokuva Soul.

Cinema Blend puolestaan uskoo, että päätös keskittyä suoratoistamiseen aiheuttaa huolta elokuvateatteriketjuissa. Alalla ei olekaan mennyt viime aikoina järin hyvin koronaviruspandemian vuoksi. Wonder Woman -ohjaaja Patty Jenkins varoitti jopa elokuvateatteriyleisön kaikkoamisesta lopullisesti.

Aiheeseen liittyvät elokuvat

Aiheeseen liittyvät jutut